Dziennik wędrowny

Nocka na Muńcole i Wielka Rycerzowa — Beskid Żywiecki #1

W miniony weekend wybraliśmy się w nasz ulubiony Beskid Żywiecki. Plan był taki, żeby w piątek popołudniu dojechać do Rajczy, stamtąd do Ujsoł, skąd mieliśmy ruszyć na Muńcoł, gdzie planowaliśmy zatrzymać się na noc, a następnie kolejnego dnia ruszyć na Wielką Rycerzową.

Nocka na Muńcole

Do Rajczy dojechaliśmy przed 18, a stamtąd złapaliśmy busa do Ujsoł, skąd zielonym szlakiem ruszyliśmy na Muńcoł.

Szlak ten jest momentami wąski i mocno zarośnięty, zwłaszcza na początku, co może świadczyć o tym, że jest rzadko uczęszczany. Nas po drodze złapał konkretny deszcz, dlatego do chatki dotarliśmy cali przemoczeni.

Nocka była dość chłodna i niespokojna, ale my tak mamy śpiąc na dziko w nowym miejscu. Wschód słońca się nie udał, bo widoczność była zerowa, a przy dobrych warunkach rozciąga się stamtąd panorama na Tatry. DLatego po nieudanym wschodzie przespaliśmy się jeszcze jakiś czas.

Wielka Rycerzowa

Kiedy już wstaliśmy, zjedliśmy śniadanie i zebraliśmy się, ruszyliśmy dalej zielonym szlakiem w stronę schroniska na Rycerzowej.
Na miejscu nie mogliśmy nie zjeść racuchów, które są przysmakiem tego schroniska.

Po jedzeniu szybko pobiegłem na szczyt Rycerzowej, zrobiłem kilka zdjęć i ruszyliśmy dalej.

Czerwonym szlakiem ruszyliśmy do Rycerki. Szlak przebiega przez uroczą wioskę położoną między górami – Mładą Horę, a potem prowadzi już prosto do Rycerki. Szlak był pusty i po drodze minęliśmy tylko jedną osobę. Szlak bardzo prosty i ciekawy, choć momentami trochę monotonny, ale przynajmniej po drodze można się naładować w strefie mocy. 😀

Naszą wędrówkę skończyliśmy w centrum Rajczy, gdzie poczekaliśmy sobie na pociąg w klimatycznym parku nad rzeką.

Wędrówka była bardzo fajna i na pewno warto wybrać się w te rejony Beskidu Żywieckiego, a jak traficie po drodze jeszcze fajne widoczki to w ogóle będziecie zachwyceni. No i obowiązkowo spróbujcie racuchów w schronisku na Rycerzowej!

Poniżej znajdziecie mapę z trasą naszej wędrówki: